Onderstaande tabel geeft het saldo van baten en lasten per taakveld weer ten opzichte van de laatst vastgestelde begroting.
x € 1.000 | Begroting voor wijziging | Begroting na wijziging | Rekening | Verschil | |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | |||||
Verkeer en vervoer | -4.717 | -5.071 | -4.946 | 124 | |
Parkeren | -492 | -462 | -453 | 9 | |
Totale Lasten | -5.209 | -5.533 | -5.400 | 133 | |
Totale Baten | 482 | 1.155 | 1.202 | 46 | |
Saldo van lasten en baten | -4.727 | -4.378 | -4.198 | 180 | |
Toevoegingen aan reserves | -255 | -255 | |||
Onttrekkingen aan reserves | 385 | 385 | |||
Totaal thema | -4.727 | -4.248 | -4.068 | 180 |
Parkeerbelasting nadeel € 65.000
In 2020 zijn minder opbrengsten ontvangen vanuit parkeren als gevolg van corona. De coronamaatregelen (o.a. sluiting van horeca en winkels) hebben als gevolg een nadeel van € 65.000 op Parkeerbelasting.
Openbare verlichting resultaatsbestemming € 108.000
In 2020 is de saneringsopdracht openbare verlichting afgerond. Daarna pakken we de verduurzaming van de openbare verlichting naar ledverlichting op. Dit is een meerjarig project. Het voorstel is om de middelen die hiervoor waren gereserveerd in 2020 mee te nemen naar het volgende jaar. In 2021 wordt gestart met de verduurzaming.
Verkeer en vervoer voordeel € 56.000
Bij de Jaarrekening 2019 zijn niet afgeronde investeringen doorgeschoven naar komende jaren, zoals riolering Eekstraat, LVO overweg Liesselseweg en herinrichting Oude Martinetstraat. Verder zijn in 2020 een aantal investeringen nog niet afgerond, zoals verhogen snelheid randwegen en riolering Florijn.
Hierdoor zijn de kapitaallasten op Verkeer en vervoer lager dan begroot (zie 2.5 investeringen).